Awesome Stories

Upcoming Events

Carles Valls

M.Elena Casañas - Guitarra

Vaig néixer a Valls, on vaig començar a tocar la guitarra als 12 anys, a l’Escola Municipal de Música Robert Gerhard. Posteriorment, vaig seguir rebent classes particulars de guitarra i harmonia amb professors a Barcelona, fins que vaig cursar els estudis de Grau Superior, en l’especialitat d’Interpretació de Guitarra Clàssica, al Conservatori Superior de Música del Liceu. En acabar, vaig estudiar fins a 4t de Grau Professional en l’especialitat d’Instruments de Corda Pulsada de la Música Antiga al Conservatori de Vila-Seca. Alhora, formava part de les agrupacions de cambra Triscòrdia, trio de guitarres, i Eclecticòrdia, orquestra de guitarres.

Actualment, imparteixo classes de guitarra a Valls, a l’Escola Municipal de Música Robert Gerhard i a l’Escola Municipal de Música Pau Casals del Vendrell. També he treballat a l’Escola Municipal de Música de Tarragona i a l’Escola Municipal de Música Rafael Gibert de Constantí.

Des de fa anys, també gaudeixo de la música a través d’una altra vessant, del cant coral. Formo part del Cor Èulia, de l’Associació Suite Cor de Valls.

Víctor Verge Vives. Saxo

Víctor VergeVisc a Riudoms, però vaig néixer a La Sénia (Montsià) el 1973. Començo els meus estudis musicals a la banda de música del poble a l´edat de 9 anys. A l´hora de decidir instrument la cosa va ser fàcil: tenia un cosí que ja tocava el saxo a la banda i jo volia ser com ell. Com que em va agradar, vaig anar fent cursos fins acabar obtenint el Grau Mitjà de saxòfon al Conservatori Professional de Tarragona. M’agrada la música clàssica però també m’apassiona el jazz, així que sense pensar-m’ho, estudio música moderna al Taller de Músics de Barcelona (improvisació, harmonia, arranjaments, combo, etc...) i assisteixo a diverses master class i seminaris amb Perico Sambeat, Scott Robinson, Dick Oats, entre d´altres.

Ja com a professional, he format part de diferents orquestres de ball i de diversos grups de jazz, i he col·laborat en l’enregistrament de diversos Cd’s. Actualment formo part de la TGN Big Band, i l’Original Jazz Orquestra del Taller de Músics (sota la direcció del gran trompetista David Pastor). Amb aquesta darrera formació, de la qual soc component fix des del 2009, he participat en nombrosos festivals, entre els que destaquen: Festival de Jazz de Terrassa, Festival de Jazz de Barcelona, Festival Etnosur (Jaén), Festival Grec de Barcelona i Jazzaldia (Festival de Jazz de San Sebastián). Com a membre de la O.J.O. he col·laborat amb músics com Ignasi Terraza, Perico Sambeat, Enric Palomar, Marc Miralta, Josemi Carmona, Jorge Pardo, Andrea Motis, Martirio, Santiago Auserón i Rosalía.

En l’àmbit docent, he estat professor de l’escola de música de l´A.M.S. de La Sénia, de l’escola municipal de música d’Altafulla i de l’escola de música Èxit de Valls. Actualment, a part de l’escola municipal Robert Gerhard, imparteixo classes a les escoles Big Band de Valls i Músics del Vendrell. En aquesta darrera, dirigeixo la big band d’alumnes des’de la seva creació el 2005. Des del 2019 també dirigeixo el grup Bellvei Band, de l’associació “Amics de la Música” de Bellvei.

I quan dic que sóc músic encara hi ha gent que em pregunta: “si..., però de què treballes?”

Mireia Besora i Tondo, cor

M Besora

Sóc de Valls, on de ben petita vaig començar a “anar a música”.

Amb 13 anys vaig entrar al Conservatori Professional de Música de Tarragona on vaig obtener el Grau Elemental i Mitjà en l’especialitat de piano, i més tard, a l’ESMUC em vaig titular en Pedagogia per la Formaciò Musical Bàsica i General. Des de llavors, la música i l’educació sempre han anat donades de la mà. Per això, he complementat la meva formació amb cursos de sensibilització musical del mètode Willems, i sobretot de pedagogia musical a l'associació Orff-Schulwerk (a Barcelona, Madrid i San Francisco-Califòrnia).

Quan em pregunten a què em dedico m’agrada dir que “faig cantar nens i nenes”, i és per això que bona part de la meva formació també ha estat en direcció coral, amb Mireia Barrera i Lluís Vila, així com als cursos de la FCEC (Federació Catalana d’Entitats Corals) i a Segovia amb Pep Prats i Johan Duyck. També he fet cant amb Àngels Balagueró, Glòria Coma, Charo Garcia i actualment amb Maria Teresa Garrigosa.

Durant més de 10 anys he treballat a l’Escola Municipal de Música de Can Ponsic de Barcelona i a Xamfrà, Centre de Música i Escena del Raval, també de Barcelona, on he après a fer i gaudir de la música. Allí he dirigit el grup de mitjans de la Coral Infantil L'ARC i la Coral Infantil de Xamfrà. He impartit tallers per nadons a diferents escoles de música i biblioteques, així com cursos per mestres a diferents escoles i associacions.

Actualment dirigeixo el Cor Èulia de Valls, un cor format per dones de més de 25 anys. Formo part de l’equip que ha dissenyat i desenvolupa El Teler de Música, www.telermusica.com (espai de recursos didàctics i reflexió compartida, iniciativa d’emprenedoria social) i continuo fent formació per mestres.

s.

Subcategories