Víctor Verge Vives. Saxo

Víctor VergeVisc a Riudoms, però vaig néixer a La Sénia (Montsià) el 1973. Començo els meus estudis musicals a la banda de música del poble a l´edat de 9 anys. A l´hora de decidir instrument la cosa va ser fàcil: tenia un cosí que ja tocava el saxo a la banda i jo volia ser com ell. Com que em va agradar, vaig anar fent cursos fins acabar obtenint el Grau Mitjà de saxòfon al Conservatori Professional de Tarragona. M’agrada la música clàssica però també m’apassiona el jazz, així que sense pensar-m’ho, estudio música moderna al Taller de Músics de Barcelona (improvisació, harmonia, arranjaments, combo, etc...) i assisteixo a diverses master class i seminaris amb Perico Sambeat, Scott Robinson, Dick Oats, entre d´altres.

Ja com a professional, he format part de diferents orquestres de ball i de diversos grups de jazz, i he col·laborat en l’enregistrament de diversos Cd’s. Actualment formo part de la TGN Big Band, i l’Original Jazz Orquestra del Taller de Músics (sota la direcció del gran trompetista David Pastor). Amb aquesta darrera formació, de la qual soc component fix des del 2009, he participat en nombrosos festivals, entre els que destaquen: Festival de Jazz de Terrassa, Festival de Jazz de Barcelona, Festival Etnosur (Jaén), Festival Grec de Barcelona i Jazzaldia (Festival de Jazz de San Sebastián). Com a membre de la O.J.O. he col·laborat amb músics com Ignasi Terraza, Perico Sambeat, Enric Palomar, Marc Miralta, Josemi Carmona, Jorge Pardo, Andrea Motis, Martirio, Santiago Auserón i Rosalía.

En l’àmbit docent, he estat professor de l’escola de música de l´A.M.S. de La Sénia, de l’escola municipal de música d’Altafulla i de l’escola de música Èxit de Valls. Actualment, a part de l’escola municipal Robert Gerhard, imparteixo classes a les escoles Big Band de Valls i Músics del Vendrell. En aquesta darrera, dirigeixo la big band d’alumnes des’de la seva creació el 2005. Des del 2019 també dirigeixo el grup Bellvei Band, de l’associació “Amics de la Música” de Bellvei.

I quan dic que sóc músic encara hi ha gent que em pregunta: “si..., però de què treballes?”