160è. ANIVERSARI DE LA PIANISTA I PEDAGOGA NARCISA FREIXAS

El 2019 es commemora el 160è. aniversari de la pianista catalana.

Nascuda a Sabadell el 1859 comença els estudis de música a Barcelona amb Joan Pujol, professor d'Albéniz i Granados. Aviat comença a compondre i el 1904 és la primera dona programada en un concert de l'Orfeó Català.

La seva obra inclou tant obres per a petits pianistes, a partir de cançons senzilles i de poemes, així com obra per a veu i piano.

Les seves obres van ser declarades d’utilitat per a l’ensenyament pel Ministerio de Instrucción Pública, “per la seva puresa melòdica, per la seva senzillesa i pel seu valor educatiu”.

Narcisa Freixas va morir a Barcelona el 2916.

Des de l'escola, l'aula de piano està preparant un projecte pianístic a l'entorn de la seva obra. El treball, conduït per les professores Gemma Batalla i Rosa M. Segarra, es veurà completat per una sessió de treball amb Esther Vela, curadora de tota l'obra editada de Narcisa Freixar.

Tot plegat acabarà amb un concert al Teatre Principal de Valls el proper dimarts 26 de febrer a 2/4 de 8 del vespre.