INTERCANVI AMB XAMFRÀ

Aquest cap de setmana hem rebut l'intercanvi de l'Escola Xamfrà de Barcelona.

Han estat dos dies plens de moltes activiats, socials i musicals, de dia i de nit, amb sol i pluja, amb molts alumnes, molts docents, moltes famílies, amb àpats de pícnic i a casa, de berenar solidari, de montar i desmontar els equips de so. De cansament i de felicitat, vaja.

El dissabte al matí va tenir lloc la gimcana organitzada pel cor jove i que anava dirigida al cor infantil, tant de Valls com de Barcelona. Va ser la manera de trencar el gel i de cohesionar el grup. La gimcana, que estava prevista realitzar pel centre històric, va tenir lloc al local de la Colla Vella, davant la previsió de pluja. Després de dinar a les cases de les famílies que acollien els barcelonins, va tenir lloc l'assaig del cor a les sales de l'Eugeni d'Ors, amb l'equip docent i la professora convidada, Michèle Alderete.

Paral·lelament, i al Convent del Carme es començava a preparar tot el que calia per a dur a terme el concert dels combos, previst als jardins del Parc Barrau i que també vam haver des reubicar davant la més que probable -i finalment contundent!- amenaça de pluja. El concert va començar cap a les 8, quan els cors ja havien acabat el seu assaig i van desplaçar-se fins al Carme. Mentrestant, les famílies van aportar voluntàriament diferents pastissos i entrepans. Una participació que, un any més, va superar totes les expectatives i que l'AMPA es va dedicar a vendre per berenar. La recaptació anirà íntegrament per al Fan del Lluís, a través de la Fundación Andrés Marcio, per a l'estudi de la laminopatia congènita.

Acabat el concert de combos, que va acollir més de cent cinquanta persones,  i després de recollir tot el material sonor, vam engegar la part final de l'intercanvi, que va tenir lloc ja diumenge. I va ser amb el concert dels cors infantils i juvenils de Valls i Barcelona, en solitari i amb repertori comú.

En acabar el concert, els alumnes de Barcelona i Valls van dinar junts als jardins del centre cultural, ara ja sense amenaça de pluja, i cap a les quatre de la tarda es va donar per acabada l'activitat del cap de setmana.

Des de l'Escola volem agrair l'absoluta col·laboració dels alumnes, la predisposició de les famílies i l'entrega incondicional de tot l'equip de mestres: Mireia Besora, Eloi Fort, Gemma Batalla, Joan Casellas i Joan Romeu.

Hi tornarem. I ens ho tornarem a passar molt bé.

Recull de fotos cedides per diverses famílies i mestres.