INTERCANVI A HOLANDA

De divendres 20 a diumenge 22 l'Orquestra Gerhard serà a Holanda.

Els proper cap de setmana l'Orquestra Gerhard de l'Escola serà Holanda per tornar l'intercanvi orquestral que va iniciar el curs passat amb la Fluxus Simfonieta de l'Escola Fluxus de Zaandam (Holanda). És la primera vegada que l'Orquestra Gerhard realitza un intercanvi internacional.

L'intercanvi començarà el divendres 20 i inclou tres dies de viatge, concerts, assajos i visites cultural.

Els alumnes, una vintena d'entre 15 i 20 anys, aniran acompanyats de tres professors del centre (el director de l'Escola i dos responsables de l'orquestra) i estaran allotjats a casa de les famílies holandeses, de la mateixa manera que es va fer fa un any, quan els alumnes holandesos van ser acollits per les famílies vallenques.

Aquest format és un dels més utilitzats en els intercanvis de l'Escola, tan per propiciar les trobades entre alumnes de diferents comunitats i l'acollida per un entorn familiar variat com alleugerir la càrrega econòmica del viatge.

Durant aquests tres dies els membres de l'Orquestra Gerhard faran dos concerts, un a les tres de la tarda i un altre a dos quarts de vuit del vespre, tots dos a Zaandam. També tindran tres espais d'assajos perquè els concerts tindran una part en la que l'Orquestra Gerhard interpretarà un repertori propi i una part comuna amb la Fluxus Simfonieta de Zaandam.

La part cultural portarà els vallencs a descobrir una de les icones holandeses com són els molins de vent, així com una rebuda institucional a l'ajuntament que inclou també la visita cultural a l'edifici, d'una bellesa singular o un passeig amb barca pels voltants de Zaandam, que inclou també el dinar.

La tornada a Valls serà el diumenge a última hora de la nit i tancarà una sortida de tres dies i un projecte musical que ha durat dos cursos i en el que s'hi han implicat diferent docents de les dues escoles i uns quaranta alumnes i les seves respectives famílies.

El concert que es durà a terme a Holanda es podrà escoltar a Valls el dimecres 11 d'abril a 2/4 de 8 del vespre al Teatre Principal. La idea és del recital és tant perquè les famílies vallenques el puguin escoltar com per afinar al màxim el resultat musical que l'orquestra vol oferir en la seva estada per terres holandeses.

La direcció artística del projecte va a càrrec de la professora Gabrielle Deakin i la direcció i gestió de l'intercanvi està coordinat pel director de l'Escola, Joan Romeu.