XILOFONADA POÈTICA: L'InfoK, TAC12 i FOTOGRAFIES

Ahir dimarts va tenir lloc el concert de la nova edició de la Xilofonada Poètica.

Ahir a les 6 de la tarda va sonar la nova Xilofonada Poètica que l'Escola ha preparat per aquest curs.

Més de dos-cents alumnes d'entre 7 i 9 anys de les escoles de primària Enxaneta, Eladi Homs, Eugeni d'Ors, Baltasar Segú, La Candela i la ZER El Francolí i la nostra escola van ser els encarregats de visibilitar el treball que portaven preparant des de principis de curs.

El projecte Xilofonada Poètica, del que enguany es celebrava la cinquena edició, parteix d'uns poemes que la Rosabel Bofarull, coordinadora del projecte, versiona per a cor, instrumental Orff i piano i entrellaça així poesia i música tant des del vessant coral com instrumental. Els poemes d'enguany eren de Maria-Mercè Marçal, editats en un recull de Jaume Subirana amb unes il·lustracions de Marta Altès. Es dona la circumstància que el 2018 es celebraran vint anys de la mort de la poeta i l'Escola ha volgut, així, aprofitar l'avinentesa per a acostar la seva poesia als nens (tot i que és una autora que no escriu pensant en criatures) i, amb el concert, homenatjar-la.

L'instrumental Orff són uns instruments de placa de tècnica molt senzilla i permet als alumnes esdevenir intèrprets de forma molt natural, cosa que els motiva i els engresca a treballar. Així mateix, enguany, en una peça ens va acompanyar el Juan Beneito, mestre d'una escola de primària, amb la trompeta, i, en una altra, ell mateix i l'Ariana Roca, també mestra, amb el flabiol i tamborí.

El resultat final, tant important com tot el procés d'aprenentatge, va ser com un puzzle on van anar encaixant totes les peces fins a aconseguir fer emocionar el públic que omplia la sala.

L'InfoK, l'informatiu juvenil de TV3, va ser-hi present i dedica un petit reportatge en el seu programa. El podeu veure en aquest enllaç a partir del minut 6'40, la tercera notícia.

I també ens va visitar TAC12, que va realitzar aquest vídeo:

Us deixem unes fotografies del concert.