MARTA CASALS, VÍDUA DE PAU CASALS, A VALLS

Diumenge 18 de juny Marta Casals va ser a Valls.

Marta Montañez, vídua de Pau Casals, de qui agafa el cognom, és la presidenta de la Fundació Pau Casals, que vetalla i custodia el llegat del mestre. Aquest diumenge va ser a Valls atès que la Fundació ha estat nominada Ambaixadora dels Xiquets de Valls per a la present temporada.

Durant l'acte oficial de nomenament, amb la presència de membres de les dues colles i l'alcalde, l'Escola va ser-hi present de la mà de la professora Gabrielle Deakin, que va ser l'encarregada de posar una mica de música a través del violoncel. En concret, va interpretar el preludi de la suite n.1 per cello de Bach, una de les obres que Pau Casals va rescatar de l'oblit i va incorporar al repertori de concert de tots els violoncel·lstes.

Abans de l'acte, Marta Casals va signar al llibre d'honor de la ciutat i vam tenir el plaer de conèixer-la i saludar-la en nom de l'Escola, a la vegada que es va interessar per la pintura de Robert Gerhard que es troba al costat de la sala de plens de l'Ajuntament de Valls.