D'INTERCANVI A BANYOLES

El cap de setmana 26-28 de maig serem a Banyoles d'intercanvi amb el Cor modern ,l'Orquestra Gerhard i els combos.

Aquest intercanvi ve a sumar-se als altres intercanvis que, de forma periòdica, l'Escola organitza per als alumnes més grans del centre.

Així, si el passat mes de febrer rebíem l'Escola Fluxus de Zaandam (Holanda), els propers dies 26, 27 i 28 de maig, seran els alumnes de Valls els que es desplaçaran en un altre intercanvi en terres catalanes.

La iniciativa d'aquesta sortida neix de la Robert Gerhard que, després de mesos de contacte amb la direcció de l'Escola municipal de música de Banyoles, ha preparat per aquests dies de maig el que serà l'inici de l'intercanvi entre els dos centres musicals. Es dóna el cas que aquest cap de setmana Banyoles acull el festival Fem jazz! i les direccions dels dos centres van creure interessant poder realitzar la trobada durant aquests dies i, així, poder gaudir del festival tant com a oients com a participants.

Els alumnes de Valls realitzaran tres concerts. El primer, a càrrec del Cor Modern que dirigeix Eloi Fort, tindrà lloc divendres a primera hora de la tarda a l'escola de primària Can Puig, de Banyoles. En aquest concert també s'hi podran escoltar un parell de combos vallencs.

El segon concert serà dissabte a les 7 de la tarda al teatre Cal Tronc de Besalú i anirà a càrrec de l'Orquestra Gerhard, dirigda per Pol Berlinches,que posarà en escena el projecte «Que venen els catalans!» de Ramon Ribé amb l'adaptació de la crònica de Ramon Muntaner que ha preparat Jordi Jubany.

Diumenge al migdia, i al Parc de la Draga, al recinte de l'estany, els altres combos de l'Escola participaran en el concert al festival Fem jazz! juntament amb les escoles municipals de música de Banyoles i Besalú.

Així mateix, i com és habitual, l'Escola ha preparat un seguit de visites culturals per a la zona. La descoberta de Banyoles i la zona de l'Estany serà la primera visita mentre que la segona serà la descoberta del passat jueu de Besalú, aprofitant que l'Escola hi realitzarà un dels concerts.

A l'estada a Banyoles hi participaran més de cinquanta alumnes que aniran acompanyats de sis docents i s'allotjaran a una casa de colònies del poble. Per al curs 2017-18, l'Escola acollirà la tornada d'aquest intercanvi i rebrà a Valls l'escola municipal de música de Banyoles.