ESTRENA DE L'OBRA ORQUESTRAL "QUE VÉNEN ELS CATALANS!"

Diumenge 14 de maig l'Orquestra Gerhard va estrenar l'obra de Ramon Ribé.

La tarda de diumenge, dia de sant Maties, va ser el moment escollit per l'organització de les Fires per tal de programar el concert amb l'Orquestra Gerhard, que presentava en estrena absoluta l'obra del músic vallenc, Ramon Ribé.

Aquesta obra, pensada expressament per a l'orquestra de l'Escola, narra els fets que Ramon Muntaner, cronista reial, va escriure a mitjans segle XIV i que vam poder escoltar en una versió adaptada per Jordi Jubany, que va ser-ne també el narrador.

Ramon Ribé va escriure la música per tal d'anar dibuixant musicalment el text i va assistir al concert, que va tenir lloc a l'Antic Hospital de Santa Magdalena, un edifici del segle XV.

L'Orquestra Gerhard, formada per una cinquantena d'alumnes d'entre dotze i divuit anys, treballa setmanalment sota la direcció de Gabrielle Deakin i Pol Berlinches, aquest últim  va encarregar-se també de la direcció musical.

diumenge 21 de maig a 2/4 d'1 del migdia el concert es repetirà al Teatre Principal de Valls i el dissabte 27 de maig, a les 7 de la tarda, al Teatre Cal Tronc de Besalú, en el marc de l'intercanvi que l'Escola farà a Banyoles.

Fotografies: Família Escoda