NOVA TROBADA DE FLAUTES TRAVESSERES A VALLS

El proper diumenge 5 de març, i durant tot el dia, Valls estarà ple d’alumnes de flauta travessera de les escoles municipals de música de Montblanc, Torredembarra, Vilanova i Valls.  Seran més de seixanta alumnes que viuran un dia ple de música, amb un assaig al llarg del matí, un espai de lleure a migdia i un recital obert al públic a la tarda.

Les trobades d’escoles de música serveixen per moltes coses, des de treballar un material comú amb altres alumnes d’altres centres fins a rebre sessions de professors nous; des de compartir el fet de tocar junts amb unes agrupacions amb molts intèrprets fins a conviure lúdicament a través de la música.

L’Escola municipal de música Robert Gerhard fa més sis anys que organitza i participa en trobades de flautes. En altres edicions les trobades s’havien realitzat a Altafulla, El Vendrell o Valls, entre altres llocs, i sempre han tingut molt bona acollida tant per part dels alumnes com dels docents.

A la trobada  d’enguany hi participen alumnes d’edats i nivells molt variats, que treballaran un seguit d’obres per a petits grups de cambra i també unes obres finals conjuntes. Aquestes peces fa mesos que les estan treballant per tal d’arribar a la trobada amb molta feina avançada per tal que la jornada resulti el més enriquidora possible.

Per tal de fer més agradable l’estada a Valls, l’Escola de música ha preparat una visita guiada al centre històric per a les famílies acompanyants. Serà una manera de descobrir la ciutat i els seus racons més interessants del nucli històric durant una parell d’hores del matí.

La direcció d’aquesta trobada va a càrrec dels professors dels quatre centres participants: Josep Sanjuan, Meritxell Carbonell i Joan Romeu, aquests dos últims, professors de la Robert Gerhard.

El concert, que tindrà lloc a les 5 de la tarda al centre cultural municipal i és d’entrada lliure, acabarà amb la interpretació, per part de tots els participants, de dues de les peces més destacades del repertori folklòric vallenc: el Ball de l’àliga i el Ball de la mulassa, amb la participació de la Mulasseta de Valls i els membres de la UAF.