DIA MUNDIAL DE LA POESIA

Avui 21 de març es celebra el dia mundial de la poesia.

DSC02203 Small

Des de fa uns quants anys, a més de celebrar l'arribada de la primavera, aquest dia es celebra la festa de la poesia.
Des de l'Institució de les lletres catalanes s'ha homenatjat Montserrat Abelló, una poetessa de Tarragona de 96 anys.
Aquest poema que transcrivim s'ha llegit, al llarg del dia, en diferents llengües arreu de Catalunya: catala, castellà, francès, anglès, hebreu, àrab, rus, basc, alemany o italià, entre d'altres.

TAN SOLS LA PARAULA NUA

Tan sols la paraula nua
la teva, mai la d'un altre,
la que reflecteix una vida
dins d'una solitud
curua de promeses,
on tot és possible.

S'esvaneixen els dubtes
la foscor claror es torna
i els sols variants i múltiples
cauen damunt cada mot,
el cobreixen i donen força.

Enllà d'aquest ser-hi
tan precís que
s'allarga en el contingut
de cada paraula clara.

Com ho és la poesia.

A l'escola hem reivindicat el dia mundial de la poesia combinant música i poesia. Els alumnes de tercer d'entorns tenien previst per avui fer una petita audició a classe dels compositors romàntics que estudien. Han interpretat un trosset de Schubert, un tastet de Puccini, una miqueta de Sor i un polsim de Clara Schumann. I hi hem combinat cada música amb uns poemes.
Com que estem de ple en l'Any Vinyoli, un dels grans poetes catalans del segle XX, els alumnes han recitat una petita selecció de poemes. De cara al curs vinent, sentirem a parlar sovint de Vinyoli, sens dubte.
Us deixem un recull d'imatges d'aquesta sessió poètico-musical.