MINIGIRA PEL RIPOLLÈS AMB ELS ALUMNES DE NIVELL AVANÇAT

Cap de setmana de minigira pel Ripollès.

Els dies 5, 6 i 7 de maig hem estat voltant pel Ripollès en la sortida anual que fan les agrupacions de nivell avançat. En aquesta ocaisó, hi han participat els alumnes de les orquestres, grup de vent, de teclats, de guitarra, cor modern, combos i col·lectiva de cant. La sortida està pensada per tal que els alumnes puguin fer diversos concerts concentrats en tres dies.

Així, el divendres a les 3 de la tarda es van fer tres concerts simultanis per a escolars de primària de diferents escoles de la comarca. Un, va ser al Casal Municipal de Cultura de Ribes de Freseres, amb els combos; un altre, a l'Escola Pirineu de Capdevànol, amb el grup de vent i corda; i un tercer al Teatre Centre de Sant Joan de les Abadesses, amb un altre grup de corda, el de guitarra i el de teclats. Aquests concerts tenen la voluntat d'acostar la música a les escoles i, en concret, a alumnes que habitualment potser no tenen accés a agrupacions d'aquest estil i amb alumnes una mica més grans que ells però prou joves com per que els vegin propers. És la part més social de la sortida.

Dissabte va ser el torn dels dos concerts grans: al matí, un concert a l'església de Sant Pere de Ripoll, amb els grups de corda, vent i teclats. Un espai magnífic amb una sonoritat preciosa que va engalanar el concert.

A la tarda, i ja al Centre Cívic Eudald Graells, també a Ripoll, va ser el torn de les agrupacions de música moderna com els combos, la col·lectiva de cant i el cor modern, que va comptar també amb la participació del cor del Ripollès.

El Ripollès té una escola de música comarcal, amb centres per diferents pobles de la comarca. Per això també vam voler ser presents a diferents pobles, seguint la filosofia de l'escola que ens acollia i que ens va tractar tan bé.

La part lúdica va ser una visita al Monestir de Ripoll, una de les joies del romànic català, a càrrec de l'oficina de turisme de Ripoll i que va ser una autèntica meravella, i una caminada per la ruta del ferro fins a Ogassa.

Aquesta sortida s'emmarca a les diferents sortides, minigires i intercanvis que l'escola porta a terme habitualment amb els alumnes adolescents, que en aquesta ocasió va comptar amb una cinquantena d'alumnes, dotze docents i una monitora de lleure, i es suma a les que hem fet a Ciutadella, Banyoles, Navarra, Solsona, País Valencià, Holanda o El Penedès.