9ª XILOFONADA POÈTICA

Encetem una nova xilofonada.

I ho fem amb les ganes de tornar a poder tancar el projecte amb un concert (o dos...).

Enguany de nou treballarem els poemes de Ramon Besora. En aquesta ocasió, però, amb un llibre acabat de sortir del forn, Les oques van descalces, amb les il·lustracions de Natasha Domanova. Com que hem pogut intervenir en el llibre, l'editorial ha trobat interessant (i nosaltres també!) que el llibre portés les partitures de les cançons així com els àudios. Tot aquest treball el vam fer arrel de l'experiència de la 7ª Xilofonada Poètica, ja que en aquella ocasió vam treballar el llibre Zoo de paraules del mateix autor, Ramon Besora. De resultes d'aquella experiència, l'autor ens va demanar de posar música als poemes, cosa que ha tornat a fer la Rosabel. La gravació dels àudios la van dur a terme el Pol Berlinches, veu, i la Rosabel Bofarull al piano, els dos responsables musicals del projecte xilofonada.

A més a més, els poemes que no estan musicats es poden escoltar recitats per una actriu, l'Àngels Torrents.

D'aquesta manera, el llibre és un bloc homogeni molt interessant ja que té els poemes, les il·lustracions, les partitures i música dels 13 poemes i el recitat dels altres 9.

Fa uns dies ens vam trobar amb tots els docents de música de les quinze escoles de primària que treballaran el projecte i aquesta setmana hem començat a fer una sessió de treball amb tots ells.

Una nova experiència lectora i musical que segur que serà molt profitós per als alumnes. I una nova experiència musical per a tots els docents.